Pomoc Wybierz temat zagadnień Internet F-net światłowód Telewizja F-net TVIP Telefon F-net Stacjonarny Nie działa internet, co zrobić? W pierwszej kolejności wykonaj restart routera oraz terminala światłowodowego. Odłącz urządzenia z zasilania na ok 2 min. i włącz ponownie. Odczekaj ok 5 min (urządzenia muszą się uruchomić i zalogować) i sprawdź czy usługa jest już aktywna. Przy prawidłowym działaniu urządzeń, wszystkie diody powinny świecić się na zielono. WAŻNE! Nie naciskaj przycisku RESET. Jest to częsty błąd użytkowników, którzy mylą resetowanie z restartowaniem urządzeń. Użycie przycisku "Reset" spowoduje utratę wszystkich ustawień routera i całkowity brak dostępu do usług. Jeżeli nadal masz brak dostępu do usług, uruchom ponownie swój komputer/laptop/smartfon. Sprawdź czy masz uruchomioną sieć Wi-Fi na swoim urządzeniu oraz czy urządzenie jest połączone z routerem. W przypadku gdy na terminalu światłowodowym lub routerze dioda PON/Internet świeci się kolorem czerwonym lub pomarańczowym, lub w dalszym ciągu nie masz dostępu do usług, skontaktuj się z nami pod nr. 32 210 12 20 lub biuro@f-net.pl. Jak sprawdzić prędkość łącza? Prędkość łącza przeprowadzamy zawsze urządzeniem, które jest połączone kablowo do routera. Urządzenie musi być wyposażone w gigabitową kartę LAN.Wykonywanie pomiaru przez Wi-Fi nie jest miarodajne, a na prędkość wpływa wiele czynników tj. odległość od routera, przeszkody fizyczne czy możliwości sprzętowe samego urządzenia, którym wykonywany jest pomiar. Test prędkości można przeprowadzić klikając w w zakładkę "Speedtest" u góry naszej strony. Można również wykonać pomiar certyfikowany, który dostęny jest na stronie https://pro.speedtest.pl/. Czy zamontowane urządzenia są moją własnością? Urządzenie końcowe - Terminal ONT - jest urządzeniem dzierżawionym. Nie ponosisz opłaty za zakup ani za dzierżawę urządzenia.W przypadku rozwiązania umowy, do 7 dni od dnia zakończenia usługi, musisz zwrócić do nas kompletne (terminal, zasilacz, patchcord) oraz w pełni sprawne urządzenie. Zwrotu należy dokonać osobiście lub wysyłając go na adres naszej siedziby.Jeżeli zdecydujesz się zakupić u nas router, automatycznie urządzenie staję się Twoją własnością. W cenę routera zostaje wliczony montaż oraz pełna konfiguracja urządzenia przez naszego technika. Jak zwiększyć zasięg Wi-Fi w domu? Żaden router nie jest gwarancją dobrego zasięgu na obszarze całego domu. Zwrócić uwagę trzeba na miejsce instalacji routera, który powinien być zamontowany w centralnym punkcie budynku, na otwartej przestrzeni. Routera nie należy montować w szafkach, skrzynkach, za meblami, ścianą czy innymi urządzeniami.W przypadku domów kilkupoziomowych, zaleca się montaż dodatkowych routerów w centralnych punktach każdego z pięter. Jeżeli masz wątpliwości co do umiejscowienia dodatkowych routerów, skontaktuj się z nami. Nasz technik sprawdzi oraz wyceni koszt wykonania instalacji, a Ty będziesz mógł się cieszyć zasięgiem Wi-Fi w całym domu. Jak samodzielnie ustawić router? 1. Otwórz przeglądarkę. W przeglądarce wpisujemy adres: 192.168.0.1 i klikamy Enter. Pojawi się okno logowania. Standardowe dane logowania użytkownik/hasło to: admin/admin. Może pojawić się okno z prośbą o ustalenie nowego hasła. Ustalamy wtedy nowe hasło dostępu do routera i potwierdzamy. 2. Następnym krokiem jest odpowiednia konfiguracja portu WAN.Wchodzimy do zakładki Internet - Port WAN. Ustawiamy tryb PPPoE i wpisujemy swoje dane autoryzacyjne. Dane logowania pppoe dostępne są w Twoim BOK. (- jeżeli pojawią się opcje typu połączenia należy zaznaczyć opcje: połączenie automatyczne (connection automaticaly), a wartość MTU wpisać "1480") - często te dane są ustawione automatycznie i nie jest konieczna ich konfiguracja. 3. Ostatnim etapem konfiguracji jest ustawienie sieci bezprzewodowej.Wejdź do zakładki sieć bezprzewodowa, ustal nazwę sieci oraz hasło. Ważne by zabezpieczyć wifi mocnym hasłem (żeby nikt obcy nie połączył się z siecią).